webinja | ||||||||
|
در جستجو، نميتوان با بيتوجهي پيروز شد. اگر ميخواهيد شاهد موفقيت باشيد، همكاري متقابل تيمهاي بازديد ارگانيك، پولي و توليد محتوا، كليد حتمي موفقيت شماست. اين موفقيت و همكاري متقابل نيز اتفاق نميافتد مگر آن كه شما به يكپارچه سازي بازديد هاي خود از اين سه كانال بپردازيد. اما انجام اين كار نياز به تلاش بسيار زيادي دارد، از ارتباطات ناخوشايند گرفته تا آموزش متقابل و توافق با تمامي افرادي كه در انجام كار مشاركت دارند. كار بازاريابي جستجو چيست؟ اگر صحبتهاي امسال هيثتر فيسكو(Eather Physioc) دركنفرانس ماز ۲۰۱۹ (MozCon) را از دست دادهايد، حالا شانس استفاده از صحبت هاي او را داريد! در اين مقاله او چارچوبي را با شما به اشتراك ميگذارد كه در آن به يكپارچه سازي بازديد پولي و بازديد ارگانيك و توليد محتوا ميپردازد. حاصل اين يكپارچه سازي بازديد هم براي ارائه تجربه جستجوي روان تر به كاربران و بازديدكنندگان است. امروز ميخواهيم درباره ۹ نكته براي يكپارچه سازي جستجوي ارگانيك، پولي و تكنيك هاي مرتبط با توليد محتوا صحبت كنيم. ۱. درباره تغييرات يك باره اطلاع رساني كنيد اما آنها را به ترتيب اجرا كنيدنكته اولي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه بايد درباره تغييرات به يك باره اطلاع رساني نماييد اما بعد به ترتيب (و نه يكباره) آنها را پياده سازي نماييد. يكپارچه سازي تكنيكها و فرآيندهاي تغيير ميتواند كاري بزرگ و سخت باشد. بنابراين شما نبايد سعي كنيد همه كارها را در آن واحد انجام دهيد. مثل اين است كه بخواهيد آب كل اقيانوس را به جوش آوريد و مسلما انجام اين كار بسيار عظيم و نشدني است. بنابراين تا زماني كه بخواهيد همه افراد را با هم در راستاي رسيدن به دستاوردهاي مورد نظر خود هماهنگ كنيد، آنها با چالشهايي رو به رو ميشوند. بنابراين شما بايد به تدريج و به ترتيب تغييرات را طي زمان اجرا كنيد. ۲. محصولات و فرآيندهاي جديد را مستندسازي كنيدقدم بعدي در يكپارچه سازي بازديد ها اين است كه، همچنان كه توانمنديها، فرآيندها و آفرهاي جديد را در كنار هم آورده و آنها را با هم يكپارچه مي كنيد، بايد فرآيندهاي مذكور را در وبسايتي زنده و پويا كه با همه به اشتراك گذاشتهايد، مستندسازي كنيد چون اين فرآيندها همچنان به تغييرات خود ادامه ميدهند. تيم من از وبسايت Confluence استفاده كرده و ما در آن جريان هاي كاري كه با هم به اشتراك گذاشتهايم را مستند ميكنيم، اما همه افراد تيم براي اصلاح اين مستندات به شكلي كه بهتر به نظر برسند، دسترسي و اعتماد كامل دارند. ۳. پيشنهادات و گزارشات خود را به هم اعلام كنيدگام بعدي شما واضح به نظر ميرسد، اما بسياري از افراد اين كار را انجام نميدهند. شما بايد پيشنهادات خود را به همراه گزارش اعلام كنيد. بسياري از اوقات، ما دادههاي خود براي گزارش دهي را از كانالهاي بسياري جمعآوري ميكنيم. ما چند اسلايد را در آخرين دقايق و پيش از آنكه آنها را به سمت ديوار مشتري پرتاب كنيم، آماده ميكنيم. در نهايت، مجموعهاي از دادههاي تقريبا سطحي و بيمعني كه داستاني را روايت نميكنند تحويل ميدهيم. بنابراين بايد دور هم جمع شويم و ديدگاهها، مشاهدات و يافتههاي خود را با يكديگر در اتاقي به اشتراك بگذاريم تا روايتگر داستاني باشيم كه كاملا براي مشتري معنادار باشد و به مشتريان براي شناخت اولويتها و گرفتن بهترين تصميمهاي ممكن كمك كند. ۴. آموزش متقابل براي افزايش حمايت از جانب تيمهانكته بعدي كه مي خواهم به آن اشاره كنم، آموزش متقابل است تا بتوانيد حمايت بيشتري از جانب تيمها دريافت كنيد. ما كارگاه ها و آموزشهاي عملي بسياري را برگزار ميكنيم. ما حتي مبادلات شغلي نيز انجام دادهايم. به اين صورت كه از سئوكارهاي تيم خواستيم، محتواي مربوط به عملكرد محصول را براي صفحات جزئيات محصول توليد كنند. انجام اين كار، همدلي و درك بسيار خوبي از آنچه ديگران براي انجام صحيح كار خود نياز دارند به وجود مي آورد. بعلاوه، سوالات ذهني بسيار خوبي را نيز به وجود مي آورد. براي مثال شما از خود مي پرسيد” آيا من از افراد مناسب در زمانهاي مناسب استفاده كردهام؟ آيا هيچ كس ديگري هم هست كه بتواند براي اين قسمت كار ارزشمندي انجام دهد؟ آيا كار من ميتواند روي كس ديگري هم تاثير گذار باشد؟” بنابراين هدف ما اينجا الزاما اين نيست كه بدانيم كار ديگران را بايد چگونه انجام دهيم، بلكه هدف ما اين است كه به افراد قدرت اين را بدهيم كه بتوانند از تيمهاي ديگر پشتيباني كنند، درباره آنها صحبت كنند و فروش متقابل داشته باشند. ۵. تيم يا توانمنديهاي آن را مجددا معرفي كنيدسپس، وقتي كار شما با يكپارچه سازي افراد و فرآيندها تمام شد، شايد تمامي افراد ديگر درون سازمان الزاما از آنچه اتفاق افتاده است خبر نداشته باشند. بنابراين بهتر است تيم خود يا توانمنديهاي جديدي كه به دست آوردهايد را به بقيه سازمان خود معرفي نماييد. افراد را با نام معرفي كنيد. درباره توانمندي جديد خود، اينكه چه كارهايي انجام ميدهند و چه ارزشي به سازمان ارائه ميكنند صحبت كنيد. به افراد بگوييد چگونه بايد با آفرهاي جديد شما مشاركت داشته و آفرهاي شما چه معنايي براي پروژهها، نوآوريها يا مشتريها دارد. ۶. دستاوردهاي مشترك خود را در يكپارچه سازي بازديد ها معرفي كنيددر مرحله بعد، ما ميخواهيم بازار خوبي براي دستاوردهاي مشترك خود پيدا كنيم. از آنجا كه شما همچنان در حال يكپارچه سازي هستيد، بايد هميشه به دنبال دستاوردها يا هشدارهايي باشيد كه ميتوانيد با ديگران به اشتراك بگذاريد تا آنها نيز بياموزند چگونه ميتوانند بهتر با آفرهاي شما مشاركت داشته باشند. بنابراين، اگر يك مورد مطالعاتي عالي داشته باشيد كه در آن ميتوانيد جستجوي ارگانيك و پولي يا جستجوي ارگانيك و محتواي خود را يكپارچه كنيد، حتما اين داستانها را براي همكاران خود، مشتريان خود، مديران خود و البته تيم خود نيز ارائه كنيد. ۷. ميزگردهايي براي بررسي عميق فرصتهاي موجود در جستجو تشكيل دهيددر مرحله بعد، ميخواهيم ميزگردهايي تشكيل دهيم تا بتوانيم با دپارتمانهاي ديگر به طور عميق فرصتهاي موجود براي يكپارچه سازي بازديد ها را بررسي كنيم. بنابراين، قطعا داشتن جلسات براي جستجوي ارگانيك و پولي و يا جستجوي ارگانيك و محتوا بسيار مهم است، اما بهتر است اين ميزگردها را با افرادي فراتر از تيم خود تشكيل دهيد. به تيمهاي بازاريابي ديگر فكر كنيد، مانند تيم شبكه هاي اجتماعي و تيم تطبيق دهي ديدگاههاي مربوط با رفتار جستجو و يا با دادههاي شبكه هاي اجتماعي. يا به تيمهاي سئو جغرافيايي فكر كنيد. اگر ميان تيم جستجوي ارگانيك و تيم بازاريابي اروپا جلسهاي تشكيل دهيد تا فرصت هايي كه بيشترين تاثير را در آن منطقه دارند پيدا كنيد چطور است؟ يا حتي اگر جلسهاي ميان تيم فروش و فناوري اطلاعات برگزار كرده و نقاط مشترك آنها، جايي كه ميتوانيد كار بسيار بزرگي براي جستجو انجام دهيد كه بخشهاي بيشتري از سازمان را تحت پوشش قرار ميدهد، پيدا كنيد چطور است؟ ۸. سمينارهاي عرضه و آموزش مشترك برگزار كنيد تا افراد تعامل بيشتري با يكديگر داشته باشندسپس، به برگزاري مشترك سمينارهاي عرضه و آموزش فكر كنيد تا افراد تواناييها و مهارتهاي خود را با يكديگر تركيب نمايند. مشابه برگزاري جلسات ميزگرد، اينجا هم جايي است كه ميتوانيد گروههاي مختلف را گرد هم جمع كرده تا درباره توانمنديهاي خود صحبت كنند. اما به چيزي بيش از صرفا ارائه توانمنديهاي خود به افراد ديگر فكر كنيد. همچنين، حتما از آنها دعوت كنيد تا توانمنديهاي خود را به گروه شما ارائه كنند. براي مثال، ما از تيم مديريت پروژه يا مديريت مشتري دعوت كردهايم تا با ارائه چيزهاي ارزشمندي كه دارند، ما را در كاري كه انجام ميدهيم، توانمندتر نمايند. ۹. نشان دهيد كه افراد مالك تغييرات اجرا شده هستندو در نهايت، با اينكه شما تمامي اين تغييرات را انجام مي دهيد، نبايد اينگونه باشد كه تنها يك نفر در راس سازمان تغييرات مد نظر را اعلام كرده و ديگران آن را اعمال كنند. اين تغييرات بايد ارگانيك، با مشاركت ديگران بوده و همه افراد بايد مالك مسيري باشند كه همه ما آن را طي ميكنيم. بنابراين وقتي تغييري را در محصولات يا فرآيندها اعمال ميكنيم و يا به يكپارچه سازي بازديدهاي ارگانيك، پولي و محتوا ميپردازيم و يا از تيم ها مي خواهيم روي اهداف خاصي تمركز كنند، اطمينان داريم كه افراد مشغول در هر بخش، مالك اين تغييرات بوده و مي توانند با يكديگر تصميمات مربوطه را گرفته و در نهايت نتيجه را به بقيه گروه اعلام كنند. اين كار به شما كمك ميكند مطمئن شويد كه تمامي قسمتهاي كار را در نظر گرفتهايد و تواناييهايي كه داريد اثر بزرگي روي موافقت و هماهنگي تيم دارد. ۹ نكته را براي يكپارچه سازي بازديد جستجوي ارگانيك، جستجوي پولي و تكنيك هاي توليد محتوا خوانديد. در قسمت نظرات، نظر خود را بنويسيد. مشتاق خواندن آنها هستيم.
امتیاز:
بازدید:
[ ۵ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۱:۱۲ ] [ hamed ]
|
|
||||||
[قالب وبلاگ : لیمو بلاگ] [Weblog Themes By : limoblog.ir] |